vineri, 22 aprilie 2011

Dezvolta-ti cariera! 2011

Studentia e superba, dar pana la urma ia sfarsit si speram sa trecem cu succes de pe bancile facultatii pe piata muncii, insa multi dintre noi nu stiu care este drumul potrivit sau cum sa ajunga acolo. Tocmai de aceea a aparut proiectul "Dezvolta-ti cariera!", aflat anul acesta la a doua editie.

Am inceput in 24 martie cu prelegerea "Dupa licenta, incotro?" pentru studentii de la psihologie sustinuta de drd. Silviu Matu, ocazie cu care ne-am mai clarificat dilemele legate de oportunitatile in acest domeniu. In plus am constientizat ca doar cu rabdare si perseverenta vom trece prin toate etapele necesare pentru a deveni psihologi.

In acelasi spirit am continuat cu Masa rotunda din 30 martie moderata de drd. Oana Ghimbulut, unde Silviu Matu, Leda Bogyo si Dana Dumulescu ne-au impartasit din experienta masterelor si a angajarii.

Bineinteles ca nu ne-am multumit cu atat, iar in aprilie a avut loc training-ul "Dezvolta-ti cariera!" impartit pe 3 module, adresat studentilor de la psihologie si nu numai. Ce s-a intamplat mai exact?

Am invatat cum sa "ne vindem" (metaforic vorbind), in timpul modulului de "Personal Branding" din 7 aprilie sustinut de drd. Oana Ghimbulut. A fost un training diferit, construit impreuna cu noi, participantii, si care ne-a ajutat sa ne alcatuim o imagine de ansamblu asupra carierei si a reusitelor noastre de pana acum. In plus, prin prisma exercitiilor am inteles de ce este nevoie pentru a-i convinge si pe altii ca suntem capabili si meritam un anumit post. Pentru toate acestea pot spune ca modulul a constituit un imbold pe mai departe si, astfel, inceputul perfect al programului.

In desfasurarea celui de-al doilea modul, din 14 aprilie, am beneficiat de colaborarea cu firma Smart Training din Cluj-Napoca, Carmen Bindas si Anca Sav vorbindu-ne despre "C.V., Scrisoare de intentie si Interviu". Intr-o atmosfera relaxata, am vazut ce presupun un C.V. si o scrisoare de intentie eficiente, ce inseamna un interviu reusit, ce isi doresc angajatorii de la noi si practic "all the DOs and DON'Ts". Mai mult, am aplicat intr-un mod inedit cele invatate, ne-am cunoscut mai bine, iar eu personal nici nu am simtit cum au trecut orele.

La final, pentru ca toate cunostintele si abilitatile dobandite presupun implementarea lor intr-un anumit cadru de timp, in 18 martie a avut loc ultimul modul, cel de "Time Mangement" sustinut de Mircea Vadan. Aici am impartasit problemele fiecaruia legate de organizarea timpului si am gasit impreuna solutii constructive, insa pentru mine partea cea mai marcanta a fost inceputul si realizarea faptului ca este cazul sa profit cat mai mult de fiecare perioada a vietii mele.

In loc de incheiere prefer un "open ending", prin care va indemn pe cei ce ati participat sa va spuneti propria imagine despre cum s-au intamplat toate, iar cei care ati ratat editia de anul acesta, "There's always next year!".

Monica Buta


4 comentarii:

  1. Singurul lucru pe care pot sa il spun (si il spun din suflet) e ca regret ca nu am reusit sa particip. A fost un super eveniment. Felicitari echipei care s-a implicat

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi pare rau ca n-am fost la masa rotunda, ar fi fost interesant.

    Ar fi fain daca cei prezenti ar impartasi cu noi ce s-a vorbit :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Stiu cum e sa organizezi astfel de evenimente. Munca,idei marete sau nu prea, echipa cand mare, cand mica,emotii asteptand sa creasca numarul participantilor, mereu timpul prea scurt, mereu acelasi "A intervenit ceva"...si totusi, va vad pe voi cei care postati avand atata daruire si mandrie ca ati realizat aceste proiecte si vreti sa afle lumea intreaga ca sunteti non-formali, ca sustineti educatia, ca munciti pentru tineri si mai ales credeti in viitor!

    Si va provoc sa raspundeti la o simpla intrebare: De ce? Care este motivatia care va impinge sa faceti aceste proiecte? Si mai ales sa le faceti ca voluntariat, din placere si cu mandrie?

    RăspundețiȘtergere
  4. ca sa iti raspund la intrebare eu personal il fac din placere.. stiu ca pot ajuta societatea asa si o fac..

    RăspundețiȘtergere